

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, se anunţă concurs pentru ocuparea unei funcții publice în cadrul Curții de Apel Sud.
Funcţia publică: funcție publică de conducere (în cadrul Direcției Administrative a Secretariatului Curții de Apel Sud)
Denumirea funcţiei publice/subdiviziune: Șef/șefă serviciu financiar-economic, contabil/contabilă-șef/șefă a Curții de Apel Sud.
Unităţi disponibile: 1
Tip angajare: pe o perioadă nedeterminată.
Scopul şi sarcinile de bază ale funcţiei publice, conform fişei postului.
Scopul general al funcţiei: Asigurarea organizării corecte a evidenței contabile în conformitate cu prevederile Legii contabilității și altor acte normative ce reglementează domeniul respectiv.
Sarcinile de bază ale funcției:
- Identificarea necesităților financiare, elaborare și prezentare spre aprobare a proiectului de buget al instanței de judecată.
- Evidența și executarea resurselor financiare ale instanței de judecată.
- Raportarea executării resurselor financiare ale instanței de judecată.
- Realizarea plăților (decontării cu furnizorii și antreprenorii) prin Sistemul trezoreria.
- Realizarea plăților pentru remunerarea muncii.
- Planificarea investițiilor/reparațiilor capital.
- Executarea investițiilor/reparațiilor capital.
- Întocmirea și prezentarea rapoartelor financiare.
- Casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe.
- Salarizarea angajaților din cadrul instanței de judecată.
- Gruparea și înregistrarea elementelor contabile: gruparea mijloacelor fixe.
- Organizarea și efectuarea inventarierii anuale.
- Utilizarea mijloacelor de transport și decontarea cheltuielilor privind consumul de combustibil.
- Asigurarea integrității bunurilor materiale, primite în cadrul exercitării atribuțiilor de serviciu.
- Asigurarea respectării regulilor de protecție a muncii în activitatea exercitată.
Pot candida persoanele care îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiții:
- deţin cetăţenia Republicii Moldova;
- cunosc limba română;
- au capacitate deplină de exerciţiu;
- nu au împlinit vârsta de 63 de ani;
- au studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- nu au fost destituite, în ultimii cinci ani, dintr-o funcţie publică conform articolului 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 sau nu le-a fost încetat contractul individual de muncă din motive disciplinare;
- nu au antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
- nu sunt private de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- nu au interdicţia de a ocupa o funcţie publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorităţii Naţionale de Integritate.
Cerinţe specifice minime de participare la concurs:
- Studii superioare economice absolvite cu diplomă de licenţă;
- Experienţă profesională – 2 ani experiență profesională în domeniu, 3 ani de experiență profesională va fi un avantaj;
- Cunoştinţe de operare a calculatorului: Word, Excel, Internet;
- abilități de administrare a informațiilor, de planificare, organizare, analiză a datelor, de elaborare a documentelor, de argumentare, de prezentare, de aplanare a conflictelor, de comunicare și de lucru în echipă.
Atitudini/conduită: spirit de iniţiativă, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, rezistenţă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Persoanele interesate trebuie să depună dosarul de concurs, care conţine:
- formularul de participare [1];
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii , după caz, însoțit de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării;
- certificate privind activitatea în muncă [2];
- certificatul medical;
- cazierul judiciar[3];
- documentele ce atestă experiența profesională de exercitare efectivă a atribuțiilor de serviciu(copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfășurată după data de 01 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative).
[1] Formularul de participare, specificat în anexa la Regulamentul menţionat;
[2] Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
[3] Certificatul medical și cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Modalitatea de depunere a dosarului de concurs:
Data limită de depunere a dosarului de concurs: 24 aprilie 2025.
Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi de primirea documentelor:
IANCOV Iulia: Șefă serviciu resurse umane.
Telefon de contact: 0299-3-10-55,
E-mail: iulia.iancov@justice.md
BIBLIOGRAFIA CONCURSULUI
1. Constituția Republicii Moldova.
2. Acte legislative specifice domeniului de specialitate:
3. Acte legislative specifice domeniului serviciului public: