A A A

Informație privind condițiile de desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției publice vacante

03 Ianuarie 2025 | 87

Curtea de Apel Sud organizează concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist principal în serviciul monitorizare și relații publice al direcției generalizare, sistematizare, monitorizare a practicii judiciare și relații cu publice.

Concursul  va avea loc la sediul Curții de Apel Sud mun. Cahul str. Ștefan cel Mare nr.30. 

            Candidații care se vor înscrie la concurs vor îndeplini condițiile prevăzute de Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr.158-XVI din 04.07.2008 şi de Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.201 din 11.03.2009

Pentru înscriere la concurs candidatul va prezenta:

  • Copia buletinului de identitate
  • Copia  diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională sau de specialitate
  • Copia certificatului de căsătorie în cazul în care numele de pe actul de studii este diferit decât de cel de pe actul de identitate
  • Copia carnetului de muncă
  • Adeverința medicală forma nr. 086-y
  • Certificat de cazier judiciar
  • Curriculum vitae

Dosarele de înscriere şi actele menționate mai sus se depun de către fiecare candidat  pînă la data de  24 ianuarie 2025 inclusiv  în bir. 211 a Curţii de Apel Sud.

Relații suplimentare se pot obţine la numărul de telefon  (299) 3-10-55, sau pe site-ul Curții de Apel Sud la informații posturi vacante.

 Concursul va consta dintr-o probă scrisă de verificare a cunoștințelor şi interviu.

 

I. Condițiile de studii și alte condiții și cerințe specifice, tematica, bibliografia

și prezentarea generală a postului

  1. Condiții de studii şi alte condiții

 

  • Studii superioare Drept absolvite cu diplomă de licență;
  • Cunoștințe de operare a calculatorului: Word, Excel, Internet;
  • Cunoașterea limbii de stat și rusă. Cunoașterea altor limbi de circulație internațională va constitui un avantaj;
  • Cunoașterea legislației Republicii Moldova.

                                          

                                            Cerințe specifice

  • Experiență profesională – 1 an experiență profesională în domeniu, 3 ani experiență profesională în domeniu va fi un avantaj.

 

  1. Prezentarea generală a postului şi sarcinile de bază

 

Specialist principal în serviciul monitorizare și relații publice al direcției generalizare, sistematizare, monitorizare a practicii judiciare și relații cu publice - contribuie la asigurarea transparenței activității instanței prin accesul publicului la informația de interes public și serviciile instanței, promovează imaginea instanței.

Sarcini de bază:

  1. Informarea justițiabililor și altor persoane cu informații de interese public;
  2. Verificarea procesului de plasare a informației despre cauzele numite spre examinare pe panoul de informații al instanței;
  3. Gestionarea paginii web și poștei electronice a instanței;
  4. Elaborarea comunicatelor despre activitatea instanței, a cauzelor de rezonanță și publicarea pe pagina web;
  5. Înregistrarea corespondenței de intrare în instanța judecătorească.

 

  1. Tematica şi bibliografia pentru proba scrisă de verificare a cunoștințelor și interviu

 

Acte legislative specifice domeniului de specialitate

  • Constituția Republicii Moldova;
  • Legea privind organizarea judecătorească nr.514-XII din 06.07.1995;
  • Codul administrativ al RM din 01.04.2019;
  • Instrucțiunea referitor la activitatea de evidentă și documentare procesuală în judecătorii și curțile de apel aprobată prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 142/4  din  04.02.2014.

 

Acte legislative specifice  domeniului serviciului public

 

  • Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr.158-XVI din 04.07.2008;
  • Lege privind Codul de conduită a funcționarului public nr.25-XVI din 22.02.2008;
  • Legea nr.133 din 17.06.2016 privind declararea averii și a intereselor personale;