A A A

ANUNŢ cu privire la desfășurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice

10 Aprilie 2025 | 92

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, se anunţă concurs pentru ocuparea unei funcții publice în cadrul Curții de Apel Sud.

Funcţia publică: funcție publică de conducere (în cadrul Direcției Administrative a Secretariatului Curții de Apel Sud)

Denumirea funcţiei publice/subdiviziune: Șef/șefă serviciu financiar-economic, contabil/contabilă-șef/șefă a  Curții de Apel Sud.

Unităţi disponibile: 1

Tip angajare: pe o perioadă nedeterminată.

Scopul şi sarcinile de bază ale funcţiei publice, conform fişei postului.

Scopul general al funcţiei: Asigurarea organizării corecte a evidenței contabile în conformitate cu prevederile Legii contabilității și altor acte normative ce reglementează domeniul respectiv.

Sarcinile de bază ale funcției:

-    Identificarea necesităților financiare, elaborare și prezentare spre aprobare a proiectului de buget al instanței de judecată.

-    Evidența și executarea resurselor financiare ale instanței de judecată.

-    Raportarea  executării resurselor financiare ale instanței de judecată.

-    Realizarea plăților (decontării cu furnizorii și antreprenorii) prin Sistemul trezoreria.

-    Realizarea plăților pentru remunerarea muncii.

-    Planificarea investițiilor/reparațiilor capital.

-    Executarea investițiilor/reparațiilor capital.

-    Întocmirea și prezentarea rapoartelor financiare.

-    Casarea bunurilor uzate, raportate la  mijloacele fixe.

-    Salarizarea angajaților din cadrul instanței de judecată.

-    Gruparea și înregistrarea elementelor contabile: gruparea mijloacelor fixe.

-    Organizarea și efectuarea inventarierii anuale.

-    Utilizarea mijloacelor de transport și decontarea cheltuielilor privind consumul de combustibil.

-    Asigurarea integrității bunurilor materiale, primite în cadrul exercitării atribuțiilor de serviciu.

-    Asigurarea respectării regulilor de protecție a muncii în activitatea exercitată.

Pot candida persoanele care îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiții:

-     deţin cetăţenia Republicii Moldova;

-     cunosc limba română;

-     au capacitate deplină de exerciţiu;

-     nu au împlinit vârsta de 63 de ani;

-     au studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;

-     nu au fost destituite, în ultimii cinci ani, dintr-o funcţie publică conform articolului 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 sau nu le-a fost încetat contractul individual de muncă din motive disciplinare;

-     nu au antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;

-     nu sunt private de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

-     nu au interdicţia de a ocupa o funcţie publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorităţii Naţionale de Integritate.

Cerinţe specifice minime de participare la concurs:

-    Studii superioare economice absolvite cu diplomă de licenţă;

-    Experienţă profesională – 2 ani experiență profesională în domeniu, 3 ani de experiență profesională  va fi un avantaj;

-    Cunoştinţe de operare a calculatorului: Word, Excel, Internet;

-    abilități de administrare a informațiilor, de planificare, organizare, analiză a datelor, de elaborare a documentelor, de argumentare, de prezentare, de aplanare a conflictelor, de comunicare și de lucru în echipă.

Atitudini/conduită: spirit de iniţiativă, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, rezistenţă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Persoanele interesate trebuie să depună dosarul de concurs, care conţine:

-    formularul de participare [1];

-    copia buletinului de identitate;

-    copiile diplomelor de studii , după caz, însoțit de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării;

-    certificate privind activitatea în muncă [2];

-    certificatul medical;

-    cazierul judiciar[3];

-    documentele ce atestă experiența profesională de exercitare efectivă a atribuțiilor de serviciu(copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfășurată după data de 01 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative).

[1] Formularul de participare, specificat în anexa la Regulamentul menţionat;

[2] Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.

[3] Certificatul medical și cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

 

Modalitatea de depunere a dosarului de concurs:

  • Personal, la adresa mun. Cahul, str. Ștefan cel Mare 30, în biroul 211;
  • Prin e-mail:   cach@justice.md

Data limită de depunere a dosarului de concurs: 24 aprilie 2025.

Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi de primirea documentelor:

             IANCOV Iulia: Șefă serviciu resurse umane.

Telefon de contact: 0299-3-10-55, 

E-mail: iulia.iancov@justice.md

 

BIBLIOGRAFIA CONCURSULUI

1. Constituția Republicii Moldova.

2. Acte legislative specifice domeniului de specialitate:

  • Constituția Republicii Moldova;
  • Legea Contabilității nr.113-XVI din 27.04.2007;
  • Legea nr.270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  • Legea bugetului de stat pentru anul 2025 nr.310 din 26.12.2024;
  • Legea nr.256 din 16.12.2020 a fondurilor asigurării obligatorii de asistență medicală pentru anul 2021;
  • Legea nr.489-XIV din 08.07.1999 privind sistemul public de asigurări sociale;
  • Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2021, nr.255 din 16.12.2020;
  • Hotărârea Guvernului nr.1231 din 12.12.2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  • Ordinul Ministerului Finanțelor nr.216 din 28.12.2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar și a Normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea judecătorească nr.514-XII din 06.07.1995;
  • Legea cu privire la statutul judecătorului nr.544-XIII din 20.07.1995;
  • Codul fiscal al Republicii Moldova nr.1163-XIII din 24.04.1997;
  • Hotărârea CSM nr.504/17 din 03 iunie 2014 privind Regulile de conduită a justițiabililor și a altor persoane în instanța de judecătorească.

3. Acte legislative specifice domeniului serviciului public:

  • Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr.158-XVI din 04.07.2008;
  • Lege privind Codul de conduită a funcționarului public nr.25-XVI din 22.02.2008;
  • Legea nr.133 din 17.06.2016 privind declararea averii și a intereselor personale.